Select Page
O-design Normale omgangsvormen Actuele Etiquette

Normale omgangsvormen

Actuele etiquette

ONGEWENST GRENSOVERSCHRIJDEND GEDRAG

De basis van normaal menselijk gedrag is het bewust zijn van de actuele gedragsregels. De belangrijkste: Moraal – Fatsoen – Normen – Waarden – Respect – Verantwoordelijkheid – Oprechtheid zouden de dagelijkse gedragsregels moeten zijn voor iedereen. Recente ervaringen bieden een heel ander beeld voor sommige ego’s. Het lijkt wel of deze stakkers in hun persoonlijke bubbel hun domheid proberen te rechtvaardigen. Waar ligt dan de grens van de nuchtere realiteit en vertrouwen in de normale oprechte mens?

IS ETIQUETTE DAN GEEN BASIS MEER?

Van huis uit zouden de basisregels duidelijk voor iedereen moeten zijn. Helaas bieden enkele ervaringen een ander beeld. Ongewenst achterbaks gedrag met als motivatie afgunst, jaloezie, kift, rancune, afrekening uit het verleden en persoonlijke afkeuren op domme egoïstische gronden. Hoe klein met je zijn om op deze negatieve manier achter de rug om onwaarheden te activeren gebaseerd op vette zelf bedachte leugens. Op deze wijze kun je niet meer optimaal functioneren als de tweede gedachte actief is. Voorzichtigheid is gewenst vooral omdat de leugen niet meer over de persoon of bedrijf gaat maar een bedacht negatief gecreëerd beeld is die compleet niets met de persoon en/of bedrijf te maken heeft. Maar je naam staat er wel op. Hallo, Hallo.

NEGATIVITEIT VAN DOMME MENSEN IS BLOED GEVAARLIJK

Oprechte verantwoordelijkheid, het lijkt wel dat dat niet meer mogelijk is. Openheid in zakelijke relaties is dan een compleet andere manier binnen ontmoetingen en omgangsvormen. De grens is altijd lastig vast te stellen, maar op eieren lopen is niet de gewenste optie. Waarom gaan mensen, ook gezonde zakelijke relaties, zo snel overstag bij negatieve berichtgeving, ook al is het NEP-NIEUWS, waar is de grens dan? Woord en weerwoord is gewenst. Aannames zijn dodelijk, maar bepalen wel persoon, bedrijf en vervorming van mens en zakelijke relaties.

TE GOED VAN VERTROUWEN

Als oprechte ondernemer wil je mensen normaal kunnen ontmoeten. Vertrouwen is de basis van succesvolle samenwerking als men dat weet en actief beseft. Maar waarom slaat dit vertrouwen direct snel om bij negatieve bedachte vertelde NEP-informatie? Wat is de oorzaak hiervan. Was de start niet goed?

Is het vertrouwen op een andere manier beschadigt? Onbewust op staarten gestaan?

In ieder geval wat is er kapot gegaan waar je zelf geen weet van hebt.

Vertrouwensbreuk vanwege externe invloeden. Dat zegt genoeg van de eenvoud van de persoon. Domheid kent geen grenzen. De negatieve gevolgen wel.

Neem gerust contact op. Wij hebben het één en ander meegemaakt de laatste jaren*.

O-design Domheid creëert chaos