Tenetur itaque dolorum mollitia facere reprehenderit praesentium ullam. Accusantium id et illo ut eum. Dolore rerum qui sit eveniet ut nesciunt quam. Molestias fugiat omnis laborum quam.

Wanneer mensen een speciale service zoeken of specifieke vragen hebben, pakken ze vaak liever de telefoon om een gesprek met een medewerker te kunnen voeren. Adverteerders genereren ook meer waarde uit deze rechtstreekse gesprekken met klanten: gemiddeld genereren oproepen drie keer meer conversies dan webklikken.[1]

Honderdduizenden adverteerders maken al gebruik van alleen bellen-advertenties om meer oproepen te genereren via mobiele zoekresultaten. We introduceren nu upgrades voor alleen bellen-advertenties, te beginnen met de lancering van advertentie-extensies. U kunt nu voor het eerst advertentie-extensies weergeven bij alleen bellen-advertenties om meer relevante informatie over uw producten en services te tonen. Zo geeft u mensen nog meer redenen om voor uw bedrijf te kiezen. Bij de eerste experimenten bleek dat implementatie van nieuwe extensies voor alleen bellen-advertenties de klikfrequentie met gemiddeld 10% kan verhogen.

De volgende extensies zijn nu beschikbaar voor alleen bellen-advertenties:
  • Locatie-extensies: Licht informatie over uw nabije bedrijfslocaties uit voor klanten die naar uw winkel willen komen.
  • Highlight-extensies: Promoot unieke aanbiedingen en voordelen, zoals een 24-uurs callcenterservice.
  • Website-informatie: Geef meer specifieke informatie over uw producten en services onder vooraf gedefinieerde kopjes zoals Bestemmingen en Voorzieningen. Een autoverhuurbedrijf kan bijvoorbeeld verschillende autotypen vermelden zoals sedans, hybride auto’s en SUV’s.
Adverteerders en bureaus zoals Hertz, Vortex Industries en DexYP maken gebruik van advertentie-extensies om hun alleen bellen-advertenties uit te breiden met aanvullende informatie en hun zichtbaarheid in de zoekresultaten te verbeteren. 
 Image of Hertz Secondary Logo RGB%2B%25281%2529
“Met oproepen kunnen we op een effectieve manier ons publiek bereiken, dat steeds meer op mobiel gericht is. Oproepen genereren ook betere conversiepercentages in vergelijking met mobiele tekstadvertenties die klanten doorsturen naar onze site. Met nieuwe advertentie-extensies voor alleen bellen-advertenties hopen we onze CTR en het aantal oproepen te verbeteren doordat we letterlijk meer ruimte innemen in de zoekresultaten. Ook kunnen we klanten aanvullende relevante informatie tonen zoals verschillende autotypen en extra productopties.” – Jeremy Venlet, directeur Digitale activiteiten en prestaties, Hertz.
 Image of vortex
“Het kiezen van de juiste partner voor commerciële deurreparatie is een belangrijke beslissing voor een bedrijf. Daarom bieden we uitgebreide telefonische service en ondersteuning om onze klanten te helpen een afspraak bij hen op locatie in te plannen met onze deskundige technici. In samenwerking met digitaal bureau YPM, Inc. hebben we alleen-bellen-campagnes een groot onderdeel van onze digitale strategie gemaakt, omdat oproepen zo belangrijk zijn voor ons bedrijf. De beschikbaarheid van advertentie-extensies bij alleen bellen-advertenties is een enorme stap voorwaarts, omdat we hiermee meer kunnen bieden dan alleen de standaardbeschrijving in de advertentietekst. Zo kunnen we beter onze unieke waardeproposities presenteren, zoals een snelle, efficiënte service en aantoonbare ervaring in het leveren van goede resultaten voor onze klanten.” – Stacey Muto, directeur Marketing, Vortex Industries, Inc.
 Image of Dexyp%2Blogo
“DexYP werkt samen met honderdduizenden lokale bedrijven om hun klantenbestand te behouden en uit te breiden via online marketingkanalen. Voor veel van deze klanten is het genereren van leads en verkopen via telefoonoproepen hun belangrijkste prestatiedoel. Voor degenen die zoekmachinemarketing (SEM) gebruiken, zijn alleen-bellen-campagnes essentieel gebleken voor meer oproepen via mobiele zoekopdrachten, aangezien jaarlijks steeds meer consumenten mobiele zoekopdrachten gebruiken om in contact te komen met lokale bedrijven. We kijken ernaar uit om de campagnes van onze klanten uit te breiden met nieuwe advertentie-extensies. Een uitbreiding met locatie-extensies kan bijvoorbeeld bedrijven promoten die klanten zowel telefonisch als in een nabije winkel kunnen ondersteunen. Wanneer bedrijven meer relevante informatie kunnen weergeven in alleen bellen-advertenties, vallen ze meer op in de zoekresultaten en geven ze gebruikers meer redenen om hen te bellen.” – Brandon Hulme, senior productmanager SEM-producten en -platforms, DexYP.
Als u al locatie- of highlight-extensies of extensies met website-informatie op accountniveau heeft ingesteld, hoeft u geen extra stappen te nemen: de extensies komen automatisch in aanmerking voor weergave bij uw alleen bellen-advertenties. U kunt de berichten in uw extensies ook aanpassen op campagneniveau om ze beter te laten aansluiten bij alleen bellen-advertenties. Benadruk bijvoorbeeld uw snelle callcenterservice of bied een speciale korting wanneer klanten telefonisch een afspraak maken voor diezelfde week. 
Bezoek het Helpcentrum voor meer informatie over alleen bellen-advertenties en bekijk onze praktische tips waarmee u meer oproepen kunt genereren voor uw bedrijf.
Gepost door Maura Moss.

[1] Interne gegevens van Google, 2016


 Image of 4VHG9SPtky0